Wednesday, February 6, 2013

Adakah Vitamin B17 berkesan?



    Vitamin B17 berada di pasaran Negara kita, ramai orang terkejut, betul ke kanser ada penawar?. Betul ke kanser boleh di sembuhkan ? Ramai yang tidak percaya kanser boleh di sembuhkan. “Allah yang menurunkan penyakit maka Allah juga yang menyembuhkanya”Cuma kita sahaja yang tidak bertemu dengan ubat yang betul. 

    Ramai orang yang tidak percaya bahawa kanser dapat di sembuhkan 100%. Mereka ingin bukti secara ilmiah bahawa kanser benar-benar boleh di sembuhkan. Apa yang mereka inginkan adalah:   Apakah B17 telah di uji di makmal dan apakah hasil ujian makmal terhadap B17.

Adakah vitamin B17 bekerja di makmal?

Pada 1953 para penyelidik penyakit kanser di California melapurkan, dalam lapuran tersebut mereka menggunakan dosis B17 atau Amygdalin atau laetrile jauh lebih rendah dari yang di guankan saat ini ( dibawah 1500mg sehari ) lapuran tersebut menunjukan " 100% pesakitnya yang dikaji berkata ada peningkatan dalam erti kesejahteraan dalam hidup, nafsu makan semakin meningkat, mendapatkan berat badan yang sempurna , dan penurunan rasa kesakitan dengan cepat sekali...”

Selama lima tahun, antara tahun 1972 dan 1977 Vitamin B17 di uji lagi dengan standar ujian yang sangat ketat di uji diSloan-Kettering Institute for Cancer Research di Manhattan bawah penyeliaan dan arahan Dr Sugiura.Maknanya setelah melalui proses ujian selama 5 tahun, barulah mereka mendedahkan hasil ujian mereka pada masyarakat umum hasilnya sangat menggemparkan.

Dr Sugiura
1.B17 berjaya berhentikan metastasis (penyebaran kanser) pada tikus. 
2.B17 berjaya meningkatkan tahap kesihatan mereka secara umum.3.B17 berjaya menghalang pertumbuhan tumor kecil. 
4.B17 berjaya menghilangkan rasa sakit 70% pengidap kanser.
5.B17 bertindak sebagai agen pencegahan kanser 100%.
Setelah memperoleh keputusan yang positif daripada penyelidikan yang di lakukan oleh Dr Sugiura selama 5 tahun.  Mendorong dua orang doktor untuk melakukan penyelidikan yang sama terhadap B17 ini, mereka adalah Dr Elizabeth Stockert dan Dr Lloyd Schloen. Dr Lloyd Schloen telah melakukan penyelidikan dengan lebih mendalam dengan menambah Pancreatic Enzymes oral atau dengan suntikan - seperti yang biasa dilakukan oleh doktor laetrile - dan melaporkan kesembuhan 100% antara tikus Switzerland albino nya yang telah di uji.

Penemuan ini tidak menyenangkan Sloan-Kettering Institute for Cancer Research di Manhattan yang sangat berharab agar dapat mencipta ubat kanser bukan dari bahan semula jadi. Tidak ada wang boleh dilakukan jika jawapannya boleh ditemui dalam enzim makanan dan vitamin. Mereka memerintahkan agar penyelidikan dilakukan sekali lagi dengan menukar  parameter sehingga mereka boleh mengatakan "laetrile tidak bekerja". Cerita sepenuhnya boleh anda dapati dengan membaca buku World Without Cancer. Mengapa mereka masih sukar untuk menerima sebuah kebenaran? Jawapannya adalah kerana “wang”.

Ross PELTON, R. Ph, PhD, dan Lee Overholder PhD, Alternatif di Terapi Kanser (Simon & Schuster, New York 1994), mengutip kajian makmal berikut:
·         Dalam sebuah kajian yang ditaja oleh Yayasan McNaughton di San Ysidro, California, laetrile disuntik ke haiwan makmal dengan dos 500mg. Mendapati jangka hayat kehidupan haiwan yang dirawat laetrile adalah 70% lebih lama berbanding dengan haiwan yang tidak di rawat. Hasil penyelidikan ini telah di bentangkan pada “lapuran laetrile” pada bulan Julai 1977.
·         Kajian yang dilakukan di Institut Pasteur di Paris, dengan menggunakan model tikus dengan kanser adenokarsinoma, menunjukkan bahawa tikus yang dirawat laetrile selamat dua kali ganda.
·         Pada tahun 1977 Dr Harold Manner mendedahkan hasil kajian yang di lakukan Universiti Loyola di Chicago. Dalam sebuah kajian dengan 84 tikus, 75 mengalami regresi lengkap tumor payudara, dan sembilan lain menunjukkan regresi separa.


Info : http://b17nitrilosides.blogspot.com/2011/03/apakah-vitamin-b17-bekesan.html

0 comments:

 
Free Website templatesFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesSEO Web Design AgencyMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates