Sunday, February 17, 2013

Bahan Aktif di dalam Glutaberries B17

Apakah Gluthathione?

Adalah sejenis molekul yang ada dalam seluruh tubuh dan paling banyak terdapat dihati dan didalam sel darah. Ia terdiri daripada 3 jenis Asid Amino L-Sistem, L-Asid Glutamate dan L-Glisin. Ianya dihasilkan secara semulajadi oleh tubuh badan daripada zat makanan.

Apakah Kolagen?

Kolagen adalah proten utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protein didalam badan. Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan.

Kolagen terdapat pada Kornea, Kanta Mata, Kulit, Salur Darah, Keratin (rambut, kuku), Tulang, Tendon, Rawan Sendi, Gigi, Hati, Tulang Sum-Sum dan Tisu serta Organ seperti Buah Pinggang, Jantung dan Sistem Limfatik.

Fungsi Kolagen

Menghasilkan Asid Amino penting seperti, Lysin, Prolin dan Glysin yang secara khusus diperlukan oleh tubuh untuk membina struktur tisu penyokong dan untuk mengawal fungsi sel. Hydroxyprolin memberi kekuatan dan keanjalan pada tisu penyokong dan tulang glisin-melembapkan kulit.

Analin, Prolin dan Asparagin menstabilkan struktur, melembap, menegang dan menganjalkan kulit serta menghalang penuaan. Arginin memudahkan tidur nyenyak dan menghasilkan pola tidur yang teratur. Ia juga mengawal metabolisme tubuh secara enzimatik.

Memberi perlindungan kepada Tulang Rawan pada Sendi daripada enzim dan kerosakan Oksidatif. Meningkatkan penyerapan Kalsium serta melancarkan pengaliran darah di bawah lapisan kulit dan menguatkan salur darah. Ia juga nenghasulkan kualiti rambut dan kuku yang baik.

0 comments:

 
Free Website templatesFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesSEO Web Design AgencyMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates