Tuesday, February 26, 2013

Kuat Merajuk

 

Adat bercinta, Ingin dipujuk, tapi ,merajuk tak tentu pasal, menyampah pula nak layan.

Kalau ditanya pada 100 remaja, mereka berpendapat merajuk ini perlu. Kononnya mergerat lagi hubungan dan konklusi kepada keserasian mereka.

Kalau si gadis merajuk, lagaknya nampak comel tapi ramai juga lelaki yang sensitif dan mudah nak merajuk. Pening juga kekasih mencari jalan untuk memujuk sebab ikut kata, lelaki lebih rumit untuk dipujuk.

Tapi tak semua pasangan boleh tahan dengan perangai pasangan 'merajuk' ini. Ada yang berpendapat seperti kebudak-budakkan dan tidak matang. Lebih-lebih lagi merajuk ini. Ada yang berpendapat seperti  kebudak-budakkan dan tidak matang. Lebih-lebih lagi merajuk sebab lambat menjawab telefon, lewat membalas SMS, keluar rumah tidak beritahu ataupun lebih kronik, nak tidur tak ucap selamat malam.

Bukan tidak ada pasangan berpisah kerana tak tahan dengan pasangan yang suka merajuk terutama kalau merajuk kena mengambil masa berhari-hari untuk dipujuk. Pendek kata, tidak kata tidak boleh tersasul sikit kalau bercakap, tahu nak merajuk saja. Naik muak jika dilayan.

Kajian yang dijalankan The Ultimate Self Esteem Test, beribu-ribu wanita wanita di seluruh dunia kini sedang mengalami masalah cemburu yang kronik. Cemburu punca tercetusnya perasaan merajuk.

Dalam satu blog, carian undian menunjukkan yang wanita lebih sinonim dengan perangai merajuk. Maklumlah fitrah kaum Hawa sentiasa inginkan perhatian. Tapi jangan tak tahu, kalau lelaki merajuk lagi teruk. 

Mengikut pemerhatian umum, bila seseorang lelaki merajuk khas buat gadis-gadis yang mungkin tidak perasan, ini tanda mereka mula terasa hati.

Mereka akan diam seribu bahasa, buat tak tahu, menolak makan, masam muka tidak seperti kebiasaan. Kerana ego, mereka tidak akan memberitahu yang mereka sebenarnya sedang merajuk.

Ada juga lelaki yang mengalih perasaan sakit hati atau merajuk dengan membaca surat khabar atau sebarang bacaan lain, menonton televisyen hingga lewat malam, keluar rumah tanpa beritahu dan paling klasik, matikan telefon bimbit!

Memang si gadis akan 'gila' apabila kekasihnya hilang tanpa khabar berita. Pastikan anda tidak terlepas daripada petanda mereka merajuk jika tidak mahu timbul pula perasaan sakit hati.

Apa sebabnya mereka merajuk? Rasanya tiga sebab utama pasangan merajuk, pertama adalah kawan, pekerjaan, keluarga dan sebagainya. Kedua, mungkin tidak dapat apa yang diinginkan dan ketiga, orang lain lebih hebat darinya.

Adakalanya dia akan merajuk untuk mendapatkan perhatian dan mungkin ada disebabkan ada sesuatu yang membuatkan dia berasa marah dan tidak selesa. Untuk mengubat perasaan itu, dia perlukan anda di sampingnya tetapi dengan cara yang sangat berbeza.

Info: HM/25 Feb 2013

0 comments:

 
Free Website templatesFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesSEO Web Design AgencyMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates